رفوکاری فرش
رفوکاری فرش
تیر 29, 1399
روش کندن آدامس از روی فرش
روش کندن آدامس از روی فرش
تیر 29, 1399
نحوه نگهداری از فرش ماشینی

نحوه نگهداری از فرش ماشینی

خرید فرش همیشه برای یک خانه و یک خانواده موضوع مهم است. هنوز هم برای بسیاری از خانه‌های ایرانی فرش حکم لباس خانه را دارد.

به این معنی که وقتی خانه بدون فرش باشد، می‌گویند خانه لخت است. نگهداری از فرش نگهداری از یک کالا گرانبهاست.

همان قدر که خرید یک فرش خوب برای خانه مهم است نگهداری از فرش هم برای شما می‌تواند مهم باشد به این معنی که اگر بهترین فرش‌های دستباف را هم برای خانه خود بخرید باز هم باید از آنها به نوعی خاص نگهداری کنید و هر روز صد‌ها فرش آسیب دیده به دست متخصصان قالیشویی ایران نوین می‌رسد. استادان رفوگری که کارشان ترمیم فرش‌های آسیب دیده در قالیشویی است.

فرش‌های ماشینی از نخ‌های مصنوعی در بافت خود استفاده می‌کنند. این الیاف خاصیت ارتجاعی بسیار بالایی دارند و از این رو با آن که شانه زنی زیادی روی این فرش‌ها صورت می‌گیرد باز هم الیاف فرش‌ها ماشینی چندان به خورد هم نمی‌رود و همین هم سبب می‌شود که بعد از مدتی چه با شستشو و چه بی شستشوی، این فرش‌ها بافت خود را از هم باز کنند. اما توصیه‌هایی که سبب می‌شود فرش شما بهتر عمر کند.

یکی از بهترین قالیشویی ها در قائمیه

توصیه‌های مهم برای نگهداری از فرش ماشینی

نخست آن که دور فرش را چرم دوزی کنید. کمتر پیش می‌آید که فرشی از وسط پاره شود. حال آن که فرش شما بیشتر از کنار‌ها آسیب می‌بیند.

این کار در کارخانه قالیشویی به راحتی انجام می‌شود و اساسا وقتی که فرش شما شسته شده است بهترین زمان برای چرم دوزی دوره آن است.

متخصصان رفوگری در قالیشویی ایران نوین می‌گویند: شما با این کار، با یک تیر دو نشان را زده‌اید اول آن که به ضخامت لبه‌های فرش افزوده‌اید و همین سبب می‌شود که فرش ما از این قسمت قوی‌تر شود.

توصیه دوم آن که وقتی فرش شما دچار رنگ رفتگی و یا تداخل رنگ شد به هیچ عنوان در خانه به قلمگیری آن نپردازید این موضوع سبب می‌شود مشکل شما به شدت عمیق‌تر شود. کار قلمگیری فرش یک کار بسیار تخصصی است که در قالیشویی‌ها با مهارت تمام عیار انجام می‌شود. برای آن که فرش ما مانند روز اول شود فقط با یک قالیشویی معتبر تماس بگیرید.

توصیه سوم: فرش خود را در نور مستقیم نگذارید: نور مستقیم هم به راحتی باعث دورنگ شدن فرش می‌شود و باید بگویم فرش‌ها ماشینی که وقتی دو رنگ می‌شوند به سختی درست می‌شوند و دو رنگ شدن آن باعث افت سنگین فرش می‌شود

توصیه چهارم: شستشوی فرش را به موقع انجام دهید

فرش ماشینی مانند دستی در برابر عملیات قالیشویی مقاوم نیست برای همین با هر بار سپردن فرش ماشینی به قالیشویی مقداری از کیفیت آن افت می‌کند. پس دفعات محدودی می‌توانید یک فرش ماشینی را به قالیشویی بسپارید از این رو تا فرشتان به اندازه کثیف نشده است آن را به قالیشویی ندهید.

5 دیدگاه

  1. […] امروزه فرشهای ماشینی به علت تنوع زیاد و قیمت مناسب تر آن نسبت به دیگر فرشها طرفداران زیادی دارد. […]

  2. […] شستن فرش با شامپوفرش راحت تر از شستن اصولی آن باشد اما باید در […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت سفارش