روش کندن آدامس از روی فرش
روش کندن آدامس از روی فرش
آذر 2, 1402
قالیشویی ایران نوین
قالیشویی و موکت شویی در واوان اسلامشهر
آذر 2, 1402
محل نگهداری فرش ها

برای دریافت خدمات قالیشویی و موکت شویی و مبل شویی در محدوده باغ فیض کافیست با ما تماس بگیرید (۰۲۱۵۶۴۹۷۰۱۰)

چرا شستشوی فرش اهمیت دارد؟

احتمالا شما هم مانند بسیاری از افراد از فرش برای زیبایی و راحتی منزل خود استفاده می‌کنید. در حالی که فرش، این کالای لوکس یک انتخاب عالی برای کفپوش خانه‌ها است، بسیار مهم است که درست از فرش نگهداری کنید. در کنار جاروبرقی کشیدن هر روز و تمیز کردن لکه‌هایی که ممکن است روی فرش به وجود آید، این نکته بسیار مهم است که فرش را هر چند بار بشویید و این کار را یا در خانه و یا در قالی شویی انجام دهید و از مزایا و اهمیت تمیز بودن فرش بهره ببرید.

فرش می‌تواند به خانه‌ای برای انواع آلرژن‌ها، ذرات گردوغبار و باکتری‌ها تبدیل شود. اگر در خانه شما کسی مشکلات تنفسی دارد و یا اینکه حساسیت او عود می‌کند، ذرات موجود در هوا می‌تواند از فرش آمده باشد، حتی دیده شده که بیماری‌هایی مانند آسم و آلرژی‌های شدید هم ممکن است از فرش به وجود آید.

جاروبرقی کردن و نظافت منظم فرش می‌تواند بسیاری از  باکتری‌ها را از بین ببرد. اما در هر صورت تعدادی باقی خواهند ماند که با شستشو از بین خواهند رفت. به همین دلیل انتخاب یک قالیشویی مناسب می‌تواند به شما در این راه کمک کند و در کنار تمیز شدن فرش سلامت خانواده شما را هم افزایش دهد.

همان‌طور که گفتیم فرش می‌تواند مقدار زیادی غبار را در خود ذخیره کند. این غبار با راه رفتن روی فرش در هوا پخش می‌شود و باعث آلودگی هوای خانه می‌شود. تمیز کردن فرش هم‌چنین به انسان احساس رضایت می‌دهد، هم‌چنین شستشوی مناسب فرش الیاف آن را نرم می‌کند و احساس راحتی آن را بیشتر می‌کند. فرش مانند یک سرمایه است پس باید در نگهداری از آن کوشا باشید.

نکاتی درمورد شستشو و نگهداری فرش

قبل از شستشو به بافت فرش توجه کنید

فرش اکثر خانه‌های ایرانی، ماشینی و غیر دستباف است. فرش دستباف کیفیت بسیار بالایی دارد و تنها فرشی است که با پا خوردن‌های پیاپی زیبایی آن مضاعف می‌شود. اما روش شستن فرش ماشینی و دستباف متفاوت است.

عموما فرش‌های موجود در بازار به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  1. فرش دستباف
  2. فرش ماشینی
شستشوی فرش

فرش ماشینی (نحوه نگهداری از فرش ماشینی)

اگر دقت کرده‌باشید فرش‌های ماشینی به طور معمول دارای بافت منظم و مستحکمی هستند. این نوع فرش از الیاف مصنوعی و با بهره‌گیری از تجهیزات صنعتی تولیده شده‌است و به طور معمول مقاومت بیشتری در برابر شوینده‌های قلیایی دارند. البته استفاده از شوینده‌های قلیایی به رنگ پایه فرش نیز وابسته است.اگر رنگ غالب تاروپود فرش روشن است بهتر است مواد شوینده خنثی استفاده شود. اگر رنگ غالب فرش تیره است استفاده از مواد شوینده قلیایی مشکلی ندارد.

همچنین بافت فرش‌های ماشینی متراکم تر از فرش‌ دستباف است. به همین دلیل با خیال راحن می‌توانید کار شستشو فرش را به قالیشویی‌های صنعتی بسپارید و وقت و انرژی خود را برای شستشو فرش صرف نکنید.

فرش دستباف

فرش دستباف نشان و هویت ملت ایران است. اگر در خانه یا محل کار خود یک فرش دستباف دارید خوش‌بحالتان است. اما حفظ این زیبایی کمی مشکل است. فرش‌های دستباف نسبت به فرش ماشینی الیاف حساس‌تری دارند. به همین دلیل روش شستن فرش دستباف کمی متفاوت از فرش ماشینی است.

حال چرا باید فرش های خود را به ما بسپارید؟

  1. اگر در باغ فیض هستید ، ما به شما نزدیک هستیم.
  2. در کمترین زمان ممکن سفارش های محدوده باغ فیض رو می توانیم تحویل دهیم.
  3. از دستگاه های روز دنیا برای شستشوی فرش ها استفاده می کنیم.
  4. از مواد مناسب برای شستشوی فرش ها استفاده می کنیم.

1 دیدگاه

  1. […] می‌کند. پس دفعات محدودی می‌توانید یک فرش ماشینی را به قالیشویی بسپارید از این رو تا فرشتان به اندازه کثیف نشده است آن […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت سفارش