محل نگهداری فرش ها
قالیشویی در باغ فیض اسلامشهر
آذر 14, 1402
قالیشویی در قائمیه
قالیشویی در قائمیه اسلامشهر
آذر 14, 1402
قالیشویی ایران نوین

قالیشویی و موکت شویی در واوان اسلامشهر

برای دریافت خدمات قالیشویی و موکت شویی و مبل شویی در محدوده واوان کافیست با ما تماس بگیرید (۰۲۱۵۶۱۹۱۷۰۰)

چرا شستشوی فرش اهمیت دارد؟

احتمالا شما هم مانند بسیاری از افراد از فرش برای زیبایی و راحتی منزل خود استفاده می‌کنید. در حالی که فرش، این کالای لوکس یک انتخاب عالی برای کفپوش خانه‌ها است، بسیار مهم است که درست از فرش نگهداری کنید. در کنار جاروبرقی کشیدن هر روز و تمیز کردن لکه‌هایی که ممکن است روی فرش به وجود آید، این نکته بسیار مهم است که فرش را هر چند بار بشویید و این کار را یا در خانه و یا در قالی شویی انجام دهید و از مزایا و اهمیت تمیز بودن فرش بهره ببرید.

فرش می‌تواند به خانه‌ای برای انواع آلرژن‌ها، ذرات گردوغبار و باکتری‌ها تبدیل شود. اگر در خانه شما کسی مشکلات تنفسی دارد و یا اینکه حساسیت او عود می‌کند، ذرات موجود در هوا می‌تواند از فرش آمده باشد، حتی دیده شده که بیماری‌هایی مانند آسم و آلرژی‌های شدید هم ممکن است از فرش به وجود آید.

جاروبرقی کردن و نظافت منظم فرش می‌تواند بسیاری از  باکتری‌ها را از بین ببرد. اما در هر صورت تعدادی باقی خواهند ماند که با شستشو از بین خواهند رفت. به همین دلیل انتخاب یک قالیشویی مناسب می‌تواند به شما در این راه کمک کند و در کنار تمیز شدن فرش سلامت خانواده شما را هم افزایش دهد.

همان‌طور که گفتیم فرش می‌تواند مقدار زیادی غبار را در خود ذخیره کند. این غبار با راه رفتن روی فرش در هوا پخش می‌شود و باعث آلودگی هوای خانه می‌شود. تمیز کردن فرش هم‌چنین به انسان احساس رضایت می‌دهد، هم‌چنین شستشوی مناسب فرش الیاف آن را نرم می‌کند و احساس راحتی آن را بیشتر می‌کند. فرش مانند یک سرمایه است پس باید در نگهداری از آن کوشا باشید.

افزایش عمر فرش‌ها

تمیز کردن فرش به صورت مداوم می‌تواند باعث افزایش عمر آن‌ها شود. بیشتر تولیدکنندگان فرش استفاده از آب گرم را برای قالیشویی در فواصل ۱۲ تا ۱۸ ماهه توصیه می‌کنند. این برنامه‌ریزی باید منظم باشد؛ و البته بسته به نوع استفاده و وضعیت خانه شما می‌تواند در فواصل کوتاه‌تر یا بلندتر انجام شود.

پاک سازی گرد و خاک و آلاینده ها

جارو کردن فرش مانند گردگیری رومبلی است. این کار به خوبی می‌تواند گرد و خاک را از سطح فرش شما دور کند؛ اما فرش عمق و بافت‌هایی دارد که گرد و خاک و آلاینده‌ها می‌توانند وارد آنها شده و در آنجا باقی بمانند. برای پاک‌سازی گرد و خاک و آلاینده‌ها از داخل فرش خود به یک قالیشویی حرفه‌ای نیاز دارید. یک قالیشویی مکانیزه می‌تواند به خوبی از پس این کار برآمده و فرش شما را به صورت کاملا عمیق شستشو داده و تمیز کند.

نحوه نگهداری از فرش ماشینی

پاک‌سازی لکه ها

همه ما انسان هستیم و ایجاد لکه حتی برای محتاط‌ترین و تمیزترین افراد هم اتفاق می‌افتد. اگر صاحب فرزند هستید، مطمئنا لکه‌های بسیاری در انتظار فرش شماست. بسیاری از مردم از محصولات تبلیغاتی برای زدودن لکه‌ها استفاده می‌کنند. ما در قالیشویی نوین محتوای لکه بری فرش را برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم تا با روش‌های اصولی در منزل، این لکه‌ها را تمیز کنید.

البته اسپری زدن و دستمال کشیدن بر روی اکثر لکه‌ها تنها باعث می‌شود به بخش های عمیق‌تر فرش بروند. یک شستشوی حرفه‌ای فرش و انجام این کار توسط متخصصان قالیشویی، تنها راهی است که می‌توانید یک بار و برای همیشه از دست این نوع لکه‌ها راحت شوید.

آلودگی های مربوط به حیوانات خانگی

مشکلات مربوط به حیوانات خانگی؟ مشکلی نیست! اتفاقات همیشه رخ می‌دهند. شاید حیوان خانگی جدیدی خریده‌اید. شاید حیوان شما مریض شود. پاکسازی آثار به جای مانده حیوانات خانگی از فرش بسیار حائز اهمیت است. اگر به اندازه کافی مواظب نباشید ممکن است بعدا بسیار پشیمان شوید. اما ادرار حیوانات بر روی فرش ممکن است باعث ایجاد بوهای ناخواسته شود؛ و مکانی را برای رشد باکتری‌ها فراهم کند. به هر حال برای رهایی از بوی بد و آلودگی‌های این چنینی بهتر است فرش خود را به طور منظم شستشو دهید.

چرک باعث فرسایش فرش می‌شود

زمانی که بر روی فرش راه می‌روید باعث فرو رفتن چرک‌ها به درون بافت فرش می‌شوید؛ که به نوبه خود باعث کهنه شدن فرش شما می‌شود. جارو کردن فرش به صورت مداوم می‌تواند باعث پاک‌سازی آلودگی‌ها و کاهش فرسودگی شود؛ اما جاروبرقی‌های خانگی به اندازه تجهیزات حرفه‌ای پاک‌سازی فرش قدرت مکش ندارند. همچنین جاروبرقی‌ها قادر نیستند لک و بوهای نامطبوع را دفع کنند. پس برای جلوگیری از فرسایش فرش بهتر است به برنامه منظم شستشوی فرش روی آورید.

قالیشویی در محله قائمیه

پیشگیری از هزینه‌های احتمالی

با عدم توجه به شستشوی فرش در زمان مناسب و یا اقدام ناآگاهانه به شستشو با روش‌ها و ابزار نامناسب، ممکن است به فرش آسیب زده و هزینه‌های بیشتری برای خود بتراشید. این آسیب‌ها شاید حتی در لحظه قابل رویت نباشند اما در کاهش عمر فرش شما قطعا موثرند. و دیر یا زود شما را متحمل هزینه خواهند کرد. پیش از اقدام به شستشوی لک از فرش یا شستشو به طور کلی، بهتر است کمی دست نگه دارید.

پرداخت قیمت شستن فرش در یک قالیشویی معتبردر زمان مناسب، شما را از این هزینه‌های آتی خلاص می‌کند. هزینه‌هایی که چه بسا خیلی گران‌تر از هزینه یک بار شستن فرش برایتان تمام شوند و شما را مجبور به تعمیر یا تعویض قالی کنند. پس سپردن کار شستشو به یک متخصص، در بهترین زمان شستشوی فرش قطعا عاقلانه‌ترین تصمیمی است که می‌توانید بگیرید.

ذرات معلق در هوا

باکتری، قارچ، گرده، خاکستر سیگار و دوده همگی ذرات بسیار کوچک معلق در هوا هستند؛ که به داخل خانه‌تان نیز نفوذ کرده و در داخل فرش شما جا خوش می‌کنند. تنها پاک‌سازی حرفه‌ای فرش در یک کارخانه قالیشویی در تهران قادر است این ذرات میکروسکوپی را تمیز کند؛ و همچنین به کاهش حساسیت‌ها و مشکلات تنفسی بسیاری افراد که در نتیجه این ذرات به وجود می آیند؛ کمک کند.

کک

یکی از آلودگی‌های معمول فرش‌ها کک است. جانوری ریز و میکروسکوپی که در بافت فرش لانه کرده و موجب فرسایش آن می‌شود. رهایی از این آلودگی نیز یکی از دلایل ضرورت شستشوی فرش است.

روش کندن آدامس از روی فرش

قبل از شستشو به بافت فرش توجه کنید

فرش اکثر خانه‌های ایرانی، ماشینی و غیر دستباف است. فرش دستباف کیفیت بسیار بالایی دارد و تنها فرشی است که با پا خوردن‌های پیاپی زیبایی آن مضاعف می‌شود. اما روش شستن فرش ماشینی و دستباف متفاوت است.

عموما فرش‌های موجود در بازار به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  1. فرش دستباف
  2. فرش ماشینی

 

فرش ماشینی (نحوه نگهداری از فرش ماشینی)

اگر دقت کرده‌باشید فرش‌های ماشینی به طور معمول دارای بافت منظم و مستحکمی هستند. این نوع فرش از الیاف مصنوعی و با بهره‌گیری از تجهیزات صنعتی تولیده شده‌است و به طور معمول مقاومت بیشتری در برابر شوینده‌های قلیایی دارند. البته استفاده از شوینده‌های قلیایی به رنگ پایه فرش نیز وابسته است.اگر رنگ غالب تاروپود فرش روشن است بهتر است مواد شوینده خنثی استفاده شود. اگر رنگ غالب فرش تیره است استفاده از مواد شوینده قلیایی مشکلی ندارد.

همچنین بافت فرش‌های ماشینی متراکم تر از فرش‌ دستباف است. به همین دلیل با خیال راحن می‌توانید کار شستشو فرش را به قالیشویی‌های صنعتی بسپارید و وقت و انرژی خود را برای شستشو فرش صرف نکنید.

فرش دستباف

فرش دستباف نشان و هویت ملت ایران است. اگر در خانه یا محل کار خود یک فرش دستباف دارید خوش‌بحالتان است. اما حفظ این زیبایی کمی مشکل است. فرش‌های دستباف نسبت به فرش ماشینی الیاف حساس‌تری دارند. به همین دلیل روش شستن فرش دستباف کمی متفاوت از فرش ماشینی است.

حال چرا باید فرش های خود را به ما بسپارید؟

  1. در کمترین زمان ممکن سفارش های محدوده باغ فیض رو می توانیم تحویل دهیم.
  2. از دستگاه های روز دنیا برای شستشوی فرش ها استفاده می کنیم.
  3. از مواد مناسب برای شستشوی فرش ها استفاده می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت سفارش